Borgoe, kakkerlakken en een koude douche! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marloes Wijk - WaarBenJij.nu Borgoe, kakkerlakken en een koude douche! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marloes Wijk - WaarBenJij.nu

Borgoe, kakkerlakken en een koude douche!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

20 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve vrienden en familie,

Vandaag ben ik alweer twee weken in Paramaribo. Met al heel wat avonturen meegemaakt weer eens een berichtje!

Het stagelopen is begonnen en helaas valt het tot nu toe nog een beetje tegen. De eerste maand loop ik op verschillende afdelingen mee, maar ik verbaas me er gewoon over hoe weinig Surinamers hier doen. Sommige doen gewoon een dutje tijdens werktijd! Tot nu toe de afdelingen secretariaat, housekeeping, front desk en security gehad en volgende week ga ik naar finance en marketing. Hopen dat ik uiteindelijk een leuke opdracht krijg waar ik de rest van mijn stage goed mee kan vullen!

Naast stagelopen doe ik natuurlijk ook nog leuke dingen! Zo zit ik met zes andere meiden op salsadansen! Afgelopen week al met partner. Ik bak er niks van, maar het plezier zit er zeker in.
Het huis waar ik woon is ook super gezellig! We zijn woensdag met (bijna) iedereen uiteten geweest. Vaak eet niemand alleen en maken we dingen samen klaar of kookt de een en doet de ander de afwas. Vanavond staat lasagne op het menu!
Gisteravond/nacht ben ik met drie meiden met een vaste taxi chauffeur en zijn vriend naar Leonsberg gereden. Onderweg aangehouden door de politie, met vier personen op de achterbank zonder gordel blijkt hier geen probleem, zolang de bestuurder maar zijn rijbewijs bij zich heeft. In Leonsberg hebben we Borgoe gedronken en enorm veel gelachen. De flauwe grappen zal ik jullie maar besparen ;) De taxi chauffeur dronk waarschijnlijk het meeste van iedereen, maar reed wel terug, kan hier gewoon allemaal. Uiteindelijk 4,5 uur geslapen om vanochtend weer naar de stad te gaan om een hangmat te kopen! Het was zwaar, maar nu kan ik wel de komende vijf maanden relaxen op het balkon!
Het uitgaansleven begint hier pas om 2.00! Dus sla vanavond denk maar een keertje over, want ben nog moe van gisteren, maar plannen kunnen hier soms snel veranderen.

De beesten hier zijn nog wel even wennen hoor! (Levende) kakkerlakken vinden om 7.00 in de bestekla als je een lepel wilt pakken heeft mij een hele dag laten gruwen. Ook een enorm grote spin gezien bij de ingang van mijn stagebedrijf, ik ben héél hard doorgelopen.
Waar ik ook nog even aan moet wennen is koud douchen. We hebben hier geen warm water dus elke avond of ochtend een koude douche en dat is niet altijd een pretje!

Nu zit ik nog heerlijk op het balkon in mijn hangmat bij te komen van vannacht en ga ik zo 'heeerlijk' koud douche!

Veel liefs!!

  • 20 September 2014 - 22:52

    Daan:

    Hee marloes,

    wat klinkt het allemaal bekend. Hier aan de andere kant van het regenwoud ook een hoop insecten en een koude douche.

  • 21 September 2014 - 11:48

    Inge:

    Geloof dat ik toch nog eens zou nadenken voordat ik bij een beschonken taxichauffeur in de auto stapt. Want ondanks dat het misschien in Suriname wordt getolereerd, heeft alcohol hetzelfde effect op de mens als in Nederland!

    Geen warme douche?! Ik zou er niet aan moeten denken!

    Veel plezier nog! Sterkte en succes;)

  • 24 September 2014 - 09:54

    Anja:

    Lieve Marloes

    Hier even een berichtje van je mams. Leuke verslagje wat je hebt beschreven.
    En ... vanavond weer skypen met elkaar. Kunnen we lekker bijkletsen.

    Liefs vanuit een regenachtig Nederland xxxxxxxx Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 6138

Voorgaande reizen:

06 September 2014 - 02 Februari 2015

Stage Paramaribo

Landen bezocht: