Mijn eerste dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marloes Wijk - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marloes Wijk - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

09 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Zaterdagavond 23.00 lokale tijd kwam ik aan in mijn huisje. Iedereen lag al te slapen in het huis, dus ook ik ben maar meteen mijn bed ingedoken. Helaas niet goed kunnen slapen, 5 uur 's ochtends was ik alweer wakker. Doordat het in Nederland 5 uur later is kon ik wel meteen appen met vrienden en familie. Ook het eerste Skype gesprek vond al zondagochtend plaats.
Zondag werd ik 9.30 opgehaald voor een city tour. Allereerst ging ik met een aantal meiden naar Fort Zeelandia. Dit is een Fort aan de Surinamerivier. We kregen een rondleiding van een super lieve man die de geschiedenis bijna tot leven bracht met zijn mooie verhalen. Helaas waren ze niet allemaal even mooi, want hier was ook een gevangenis, werden martelingen uitgevoerd en hebben de decembermoorden in 1982 plaatsgevonden. Daarna even snel met de auto door de stad gereden en de eerste boodschapjes gedaan. 's avonds ben ik met een aantal meiden van mijn huis lekker uiteten geweest.
Vandaag was mijn eerste stagedag. Ik werd om 9.15 opgehaald en had eerst een afspraak met mijn stagebegeleider. Daarna ben ik rondgeleid in het best wel mooie Wyndham Garden Hotel, te Paramaribo. Ik ben aan heel veel mensen voorgesteld en kreeg heel veel informatie. Na de rondleiding kreeg ik uitleg over de eerste afdeling waar ik ga kijken 'het secretariaat'. Alleen het hoog nodige werd verteld, omdat de vrouw die daar normaal zit, hoogzwanger is en snel naar de dokter moest. Eigenlijk werd ik dus aan mijn lot overgelaten en uiteindelijk de heflt van de tijd weinig kunnen doen, omdat niemand precies kon vertellen wat ik kon doen. Het is dus nog flink wennen hier in Paramaribo, maar ik geef het de tijd en dan weet ik zeker dat ik een super tijd ga krijgen!

  • 10 September 2014 - 21:01

    Opa En Oma:

    Marloes leuk je verslag te lezen .We wensen je een goed en leerzame tijd toe .groetjes Opa Piet en Oma Ria

  • 14 September 2014 - 12:56

    Cathy:

    Heel veel succes! Groetjes Cathy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 6137

Voorgaande reizen:

06 September 2014 - 02 Februari 2015

Stage Paramaribo

Landen bezocht: