Super leuke week! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marloes Wijk - WaarBenJij.nu Super leuke week! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marloes Wijk - WaarBenJij.nu

Super leuke week!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

07 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve vrienden en familie,

Vandaag een maand geleden stond ik nog op Schiphol mijn traantjes weg te pinken. Nu, een maand later, is Suriname mijn 2de thuis.
Stage gaat steeds beter. Ik heb leuke lieve collega's en heb zelf mijn opdracht kunnen kiezen. Ik ga een medewerkerstevredenheids onderzoek (MTO) doen voor mijn adviesrapport voor school en voor het bedrijf ga ik me bezig houden met social media. Dit betekend, deel, like, wordt vrienden met Wyndham Garden Paramaribo op (tot nu toe) facebook, twitter en instagram! (Ik verplicht u allen natuurlijk niets)

Naast stage doe ik zoveel leuke dingen! Ik zal de hoogtepunten in dit verslag opnemen. Vorige week maandag ben ik naar de indofair geweest. Een soort klein festival waar de Indonesische cultuur naar voren komt met optredens, eten, drinken, en kraampjes met souveniers en klederdracht.

Dinsdag was een huisgenootje jarig en in plaats van een verjaarDAG, maken wij er een verjaarWEEK van. We hebben meerdere dagen drankjes op haar geproost. Ook donderdag hebben we nog bij salsa voor haar gezongen. Donderdag was de laatste keer, het examen, en gelukkig is iedereen geslaagd! Waarschijnlijk gaan we in november weer verder en slaan we oktober even over.
Vrijdag zijn we met ons huis en het huis van de Kwattaweg uiteten geweest. Daarna op de partybus. Dit is een bus zonder dak met kei harde muziek en drank en dan rij je een uur lang door de stad. De sfeer op de bus is onbeschrijfelijk en zoiets zou waarschijnlijk nooit mogen in Nederland en waarschijnlijk is het daar ook te koud voor. Na de partybus natuurlijk nog stappen, waardoor ik uiteindelijk half 6 eindelijk veilig en wel in mijn bedje lag.

Zaterdagmiddag, na een paar uur slapen, gingen we op 'salsaweekend'. Dit hield eigenlijk gewoon in het binnenland in voor twee dagen, geregeld door onze dansleraar van salsa. We kwamen rond half 4 aan in Powakka. Jullie moeten niet denken aan een luxe hotel, maar aan ‘back to basic’ en hangmatten. Gelukkig konden de mannen van salsa helpen met de hangmat ophangen (met de daarbij behorende klamboe, die je echt niet kan missen). Daarna even in een enorm vies meertje gaan afkoelen. Toen stonden er al hapjes klaar en drankjes kon je gewoon altijd pakken (van cola tot bier en van water tot borgoe). 's Avonds kwam er een DJ en ging iedereen helemaal los. Met natuurlijk salsadansen, maar ook de merengue. Na al het dansen gingen we het avontuur aan met in een hangmat slapen. Echt lekker lag het niet, maar toch nog langer en beter geslapen dan verwacht. Zondag bestond de dag uit, ‘zwemmen’ in het meertje, eten en hangmatteren en gezellig kletsen en uitrusten. 19.15 waren we weer thuis.

Eenmaal thuis aangekomen bleek een verjaardagscadeau van het huisgnootje (een goudvis) door nog onbekende reden te zijn overleden. We hebben de vis (genaamd Joemai) na een emotioneel afscheid om 20.36 door de wc gespoeld. Daarna is iedereen, met tranen in de ogen, en na een vermoeiend weekend naar bed gegaan.

Lieve groetjes, Marloes

  • 09 Oktober 2014 - 23:03

    Anja:

    Hoi Marloes

    Even je bericht gelezen en je foto's bekeken. Waar de tropische regenbui bij staat, zwom je ook in dat watertje?
    Voortaan zal ik je berichtjes lezen, voordat we gaan skypen.

    Liefs Mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 6137

Voorgaande reizen:

06 September 2014 - 02 Februari 2015

Stage Paramaribo

Landen bezocht: