Geweldige dagen vs Wet van Murphy - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marloes Wijk - WaarBenJij.nu Geweldige dagen vs Wet van Murphy - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marloes Wijk - WaarBenJij.nu

Geweldige dagen vs Wet van Murphy

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

29 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve vrienden en familie,

Wat een toffe week heb ik weer beleefd in het mooie Suriname!
Vorige week donderdag ben ik naar Havana geweest (dat is een van de bekende clubs in Paramaribo). Samen met Gabriëla en Kelly zijn we wat eerder gegaan zodat we nog konden salsadansen. Een gezellige avond die ik de volgende dag op mijn stage flink voelde. Dit was tevens de laatste Havana-avond van Kelly, wat zij heeft helaas afgelopen donderdag Suriname verlaten.

Zaterdagochtend was het dan zover, ik ging op trip! Zonder dat ik iemand kende die meeging. Ik was dus behoorlijk zenuwachtig, want de mensen die mij een beetje kennen weten dat ik niet snel dingen alleen onderneem. De spanning was gelukkig meteen verdwenen toen ik andere studenten zag die meegingen, waar het vanaf minuut 1 mee klikte! De trip ging naar DantaBai (dit betekent letterlijk 'geruis van de stroomversnelling'). Een super mooie plek ongeveer 4 uur rijden verwijderd van Paramaribo. We zouden die middag eigenlijk gaan raften, maar doordat het de lange droge tijd is, stond het water te laag. We hebben wel heerlijk kunnen chillen, heerlijk gegeten en gingen redelijk vroeg slapen. De meeste in hun hangmat, maar Ivonne en ik gewoon lekker in een bed.
De volgende dag zijn we gaan varen en hebben we een wandeling gemaakt door een dorpje genaamd Pokigron. Dit dorp wordt bewoont door zo'n 500 Saramacca boslandcreolen. Teruggekomen in het 'basiskamp' hebben we gegeten en stond de volgende activiteit al op de planning! Lobi Lafu, wat letterlijk betekent 'liefde lacht'. Na een jungletocht van een kwartier zijn we daar van de zip-line gegaan. Wat super gaaf om te tokkelen door de jungle en over de Suriname rivier! Na ongeveer een uur was ons groepje klaar en gingen de anderen, zodat wij lekker konden zitten in het verkoelende water en een natuurlijke rugmassage van een klein watervalletje.
Echt een geweldig weekend gehad en geen moment spijt gehad dat ik ben meegegaan, ook al ging ik ‘alleen’!

Maandag en dinsdag waren ook nog vrije dagen. Maandag was het Javaans Nieuwjaar, een vrije dag die 3 weken geleden opeens in het leven is geroepen (dit kan allemaal in Suriname). Dit was voor ons een mooi chill dagje aan het zwembad en ’s avonds lekker uiteten. Dinsdag was het onafhankelijkheidsdag, dit jaar werd dat gevierd in Lelydorp. Het regende zo’n beetje heel de dag, dus voor mij was de pret er al snel af, maar we hebben nog wel de optocht met militairen gezien en de welbekende president; Desi Bouterse.

Naast alle leuke dingen, gebeuren hier helaas ook minder leuke dingen. Zo lekt mijn plafond, omdat ik onder een van de badkamers slaap. Dit maakt slapen in mijn kamer onmogelijk waardoor ik noodgedwongen (maar gelukkig ook heel gezellig!) bij een huisgenootje slaap.
En als je denkt dat het niet erger kan, treed de wet van Murphy in werking. Toen ik vrijdagmiddag uit stage kwam, kwamen mijn huisgenootjes met slecht nieuws. Er was brand geweest in de stoppenkast, dit betekent geen licht, geen stroom, geen internet, geen airco en geen water. Kort gezegd: geen leven! Gaab en ik zijn naar haar opa geweest om daar het vlees in de vriezer te leggen en te douchen. Teruggekomen hadden we gelukkig alles weer, behalve de airco in sommige kamers. Geluk bij een ongeluk had Gabriëla wel een werkende airco en kon ik weer bij haar logeren!

Dit was mijn week met ups and downs, maar ook dat hoort bij.
‘Life is full of ups & downs. The trick is to enjoy the ups and have courage during the downs.’

Veel liefs, knuffels en kusjes!

  • 06 December 2014 - 03:30

    Anja:

    Hoi Schat

    Ik heb je blog gelezen. We hebben er met skypen al over gepraat. Leuke foto's trouwens.
    Wat wordt je volgende "trip". Weet je dat al?
    En heb je contact met de mensen die je daar hebt leren kennen.
    Het is nu zaterdagnacht voor je. Een fijn weekend en hopelijk niet teveel regen.

    Liefs en groetjes Mam

  • 06 December 2014 - 15:53

    Oma Ria En Opa Piet:

    Hallo Marloes .Wat beleef jij veel in Paramaribo leuke en minder leuke dingen .Fijn dat er dan vriendinnen zijn waar je terecht kan .
    Geniet er van want het is zo weer Febr .2015 .
    Groetjes van Opa en Oma .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 6122

Voorgaande reizen:

06 September 2014 - 02 Februari 2015

Stage Paramaribo

Landen bezocht: